14 november 2010

Samlade upplevelser

Vad har hänt
Förra helgen: Dinner Safari! Vilket fantastiskt evenemang. 135 par (tror jag det var) åkte runt i Falun och käkade förrätt, huvudrätt och dessert hos varandra innan allt avslutades på Gruvan för en stor fest.
Otrolig logistik. Som vanligt var besöken hos främmande familjer mer intressanta än efterfesten. Det beror nog inte bara på mina två vänsterben. Det behövs nog ett riktigt band. Jag skall rekommendera Svea Popp till nästa år. Trevligt umgänge och god mat. Trött söndag. Stort tack till arrangörerna.
Tisdag; Husköp. Vi har hållt på och fnulat runt ett tag. Av någon anledning hade vi missat ett panghus i närförort. Jag och Matilda gick på visning i fredags. Vi vart kära. I tisdags vann vi budgivningen. Majsan och Anton har inte ens varit in i huset än. Så kan det gå
Fredags: Gammal skolfux som jag är måste jag ändå tillstå att det finns bra och mindre bra sätt att utbilda sig på. I fredags samlades intresseföreningen för god vinutveckling i Falun. Italienska viner stod på tapeten. Vi var alla överens om att identifikation av druvor är ett besvärligt kapitel. Stämningen blev dock hög. Alla pratade och ingen lyssnade. Lite av en italiensk middagsbordskonversation...
Förhoppningvis var alla mätta och belåtna.
Söndag: Handbollsturnering för Matilda. Resultaten gick emot laget, spelet fungerade inte klockrent men jag kan inte annat än beundra tjejerna, det är ett riktigt tufft spel. Och jag är riktigt stolt över min dotter!
När jag öppnade posten ikväll så hade de första mixningarna av våra nya demolåtar blivit klara. Det låter riktigt bra. Ny prylar gör att en straight inspelning från ett rep låter precis så bra som vi upplever den. Kalas grabbar. Nu får vi sälja in oss så vi får lite fart på turnerandet också.

Litteratur: Keith Richards "Life"
Musik: Rolling Stones "Brown Sugar" Alltid...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar