17 oktober 2011

Peace & Love II

När jag ändå är i farten...
Peace & Love
Jag upplevde många bra uppträdanden men de största upplevelserna hade jag faktiskt utanför festivalområdet. På Rock 'n' Roll Heaven fick man komma ordentligt nära artisterna och känna riktig klubbstämning.
Sahara Hotnights såg jag på Venusscenen på onsdagen. En habil spelning som inte riktigt lyfte i den ljusa sommarkvällen. På torsdagen däremot på Rock 'n' Roll Heaven. Tätt och tufft. Attityd hela vägen. Och vilken trummis... Lite tråkigt att de körde precis samma setlist. Någonstans mitt i kom en kommentar: "Vi tänkte köra en låt men vi måste ta dem  rätt ordning för ljudkillen!"
Sator samma sak, en intensiv show på Venus men på den lilla klubben kom de verkligen till sin rätt ( Men vart tog Hasse Gäfvert vägen). Här hade vi en friare inställning till vad som skulle göras på scen. Spänande gästartister oxå, bla Joppe Pihlgren. Jag lämnade lite tidigt för att se en annan av Borlänges stoltheter nämligen Prop Dylan. Han drog fullt hus på Tropico-scenen och piskade upp stämningen ordentligt. Om de inte hotat med att stänga av strömmen hade han nog spelat tills solen gick upp.

Att läsa: Just nu Ulf Lundell "Allt är i rörelse" Tveksam så här långt
Att lyssna: Gotan Project
Att dricka: I oktobermörkret passar en riktig cowboybourbon fint. Tjusig flaska dessutom: Bulleit Bourbon






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar