29 oktober 2010

Life

Keith Richards har släppt sin självbiografi. Hypen är stor. Facebookgruppen pumpar ut notiser och propåer. Rolling Stone avsätter 12 sidor i sitt senaste nummer, mest utdrag ur boken men ändå. Jag väntar på mitt ex på engelska, för det är trots allt så att bakom denna sluddrande skugga av en man döljer sig en en verbal ekvilibrist ( en engelsman igen...) med mycket humor och hjärta och jag hoppas att inte spökskrivaren polerat för mycket i språket. Jag hoppas också att biografin kan visa mer av mannen bakom myten.
Jag dras med. Mannen, myten, legenden... The most elegantelly wasted human in the world. Jag väntar på leverans...

Litteratur: Colin MacInnes "Absolute Beginners"
Musik: The X-pensive winos "Struggle"
Dricka: Rebel's Yell

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar