07 oktober 2010

Robyn - is here... already then

Jag har åkt bil idag och i min strävan att lufta min skivsamling tog jag med mig Robyns tre första album.
Jag såg henne ta över hela Peace & Love i somras. Den största scenen bara smälte ihop och blev ett enda party i vardagsrummet. Magi!
Det som är ännu mer fantastiskt är att hon redan på första skivan har ett helt eget uttryck, fullständigt kontrollerar sång och känslor och bara levererar. Var hon 16 år eller något...
En del synth-ljud har väl inte riktigt klarat tidens tand men ger i det här sammanhanget bara en mer tydlig tidsmarkering. Det är rösten och uttrycket som är allt.

Litteratur: Jag kommer faktiskt inte på någon lämplig. Finns det någon bok som bara utstrålar lust, glädje och solsken? Den kanske borde skrivas.
Skall man ta till vara det stråk av vemod som ändå finns så kanske "En vandring i solen", "Fiesta"  och  "Det stora kalaset kan passa.
Musik: Robyn "Show me love"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar